Løsningen

Sådan bygger I en stærkere salgsmuskel ...

Selv små forandringer kan være svære at implementere i en travl hverdag. Derfor er det vigtigt at gå til forandringen med det rigtige mindset. Ligesom at jeg anbefaler en simpel forandringsproces med 3 faser hvor vi sammen:

  • Identificere mulige indsatser i hele salgskæden
  • Prioritere og konkretisere de forandringer I ønsker jer
  • Laver en realistisk køreplan for hvordan forandringen implementeres og dokumenteres i hverdagen.

Så I lykkes med at realisere ny adfærd og kan høste frugterne heraf. F.eks. med en bedre registrering/kvalificering af leads eller bedre opdatering og opfølgning på pipeline!

Forandringer der bliver til noget ...

Jeg arbejder hver dag med virksomheder der ønsker at realiserer en stærkere og mere sammenhængende salgskæde. Sammen fokuserer vi på at flytte virksomhedens salg derhen hvor:

  • Fødekanalen til salget leverer den rigtige mængde leads i den rigtige kvalitet.
  • Pipeline er stærk og har den rigtige “spredning”, så man kan indfri sine salgsmål.
  • Der også er fokus på at sikre at kunderne løbende køber alt det de har brug for af virksomhedens produkter – fremfor hos konkurrenterne.

Virksomhederne skal selvfølgelig ikke binde an med at realiserer det hele på en gang. Tværtimod er der en række grundregler for hvordan de får succes med at udvikle deres salgsorganisation og måden de håndtere salget på i hverdagen. En af dem er at være “uambitiøs” med forandringen …

Den løsning jeg tilbyder er således målrettet, effektiv, pragmatisk og sikre de vigtige forandringer allerede på den helt korte bane. Hovedelementerne heri er beskrevet her under fanen “Løsningen”, hvor dit næste skridt kunne være at læse mere om muligheden for at lave en gratis salgskæde-analyse ..

Fasemodel
Det er min klare opfattelse at indførelsen af CRM har betydet et mersalg i DEVE. Vi er 15% over budget og sidste år på trods af et marked med færre oversvømmelser og dermed en efterspørgsel under gennemsnit. Vi har ikke ændret tilgang til markedet, men arbejder mere struktureret med pipeline og opfølgning i CRM.
Søren Østergaard Hansen
Group CCO Dantherm Group

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close