Sidder I på en guldmine hos jer …?

Kan du genkende disse billeder fra jeres salgsproces:

  • Der mangler overblik over leads og status på dem
  • Der er usikkerhed omkring pipelines kvalitet og om der følges op på alle tilbud
  • Nogle kunder køber alt de kan, mange meget mindre end de kunne

Så har I også et godt potentiale for at sælge mere … 

Jeg har de sidste 10 år analyseret på mere end 2.000 virksomheders salgskæder. 9 ud af 10 virksomheder har et betydeligt potentiale for at styrke salgskæden og sælge mere.

Vil du gøre noget ved det ...?

De fleste salgsledere og sælgere ved godt de kan gøre det bedre. Sælge mere med de samme ressourcer. F.eks. ved at følge bedre op på tilbud, spørge mere ind til leads og bruge mere tid på de kunder som ikke ringer af sig selv.

Men travlhed i hverdagen, manglende indsigt i hvor meget der rent faktisk tabes på gulvet og “vægten” af alle de ting der kan gøres noget ved, omsættes alt for ofte til en accept af tingenes tilstand.

F.eks. er salgslederne ofte usikre på:

  • Hvad der skal til for at motivere og forankre ny adfærd hos deres folk
  • Hvordan de får sat de rigtige ting i gang i den rigtige rækkefølge
  • Hvor meget tid og hjerteblod det vil kræve af dem at følge op og holde snuden i sporet, bare realisere de lavt hængende frugter.

Mange vælger derfor desværre at fortælle sig selv og hinanden at det jo går meget godt. Man fortsætter med at gøre som man plejer og imens koster de svage led i salgskæden hver dag virksomheden tabt omsætning.

Jeg har gennem mere end 50 projekter med fokus på optimering af salgskæder og brug af CRM, udviklet en metode og en værktøjskasse som kan løfte salget betydeligt. Metoden er hverken lang, besværlig eller dyr. På få uger, og med en begrænset indsats, kan både salgsledelse og sælgere være et helt andet sted …!

85 % kender ikke lønsomheden på deres leadkanaler (LM-analysen ´14)

81 % kan ikke se, om sælgerne får leveret nok leads til at opbygge en stor nok pipeline

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close