Salgskæde-analysen

På kun 12 min. kan du tage det første lange skridt ...

Målet med analysen er at afdække hvor en virksomhed har stærke og svage led i sin salgskæde. Skabe en første klar erkendelse af hvor stort et potentiale man går glip af ved ikke at udvikle på de svage led.

En salgskæde-analyse indeholder følgende trin:

  • En virksomhed beder om et link til analysen
  • En eller flere personer besvarer sammen analysen
  • Jeg analyserer på data og danner 4-6 grafiker med kommentarer til
  • Vi holder et feedback-møde hos virksomheden af ca. 1,5 times varighed
  • Efterfølgende får virksomheden præsentationen tilsendt inklusive de 3 gode råd om hvad de selv kan gøre nu og her for at løfte deres salg

På feedback-møde og i præsentationen får virksomheden værdifuld inspiration for eksempel til at styrke sin fødekanal til salget. Hvad skal man konkret gøre for at få bedre styr på sine primære lead kanaler og den vigtige håndtering/kvalificering af leads.

Klar til en gratis øjenåbner …

En enkelte besvarelse udgør ikke i sig selv en objektiv analyse af hvor stærk en virksomheds salgskæde er. Men den er et fantastisk udgangspunkt for en dialog med mig om hvor man gør det godt og hvor man kan gøre det bedre. Sammen ”tuner” vi os ind på hvor I med fordel skulle prioritere en indsats og hvad I kan forvente at få ud af denne.

Fakta om salgskæde-analysen:

  • Det er helt gratis og uforpligtigende at få en salgskæde-analyse
  • Jeg har gennemført mere end 350 salgskæde-analyser de sidste 7-8 år
  • Analysen består af 6 kategorier indeholdende i alt 36 spørgsmål
  • De sidste 100 virksomheder har i gennemsnit brugt ca. 12 min. på at besvare deres analyse
  • Som en del af analysen får du 4-6 grafiker som identificere jeres stærke og svage led
  • Samtidig indeholder grafikerne et benchmark op mod de sidste 100 virksomheder der har svaret på analysen.

Som en del af et optimeringsprojekt kan en virksomhed også vælge at få sendt individuelle links til alle sælgere. Analysen vil så afspejle hvor man er enige og hvor man er uenige om hvor godt man gør det ned gennem salgskæden. Selv om personer i et team har arbejdet tæt sammen i mange år, er der ofte store forskelle, for eksempel på hvor proaktiv eller det modsatte man opfatter sig i hverdagen over for kunderne etc.

Dialogen herom er det næste vigtige skridt i retning af at kunne skabe en reel forandring. Virksomheden involverer og motiverer sine medarbejdere, samtidig med at man skaber et fælles billede af hvor man kan gøre det bedre og konkret hvad der skal til af ny adfærd, nye indsatser, nye processer/best practises, bedre værktøjer og data mv. for at realisere potentialet.

Kontakt mig hvis du gerne vil modtage et link til din personlige salgskæde-analyse.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close