Sparring
Sikrer at I holder fast og høster udbyttet ...
I forbindelse med min nye bog “Sælg mere med CRM” har jeg interviewet over 30 topledere, salgsledere og sælgere. Bl.a. for at forstå hvorfor man ikke lykkes med at skabe den ønskede udvikling af salget og brug af CRM.
Deres begrundelser for at involverer en ekstern specialist er typisk:
- Vi har talt om dette i årevis, men ikke rigtigt få gjort noget ved det
- Vi har brug for en ekstern specialist til at udfordre os og hjælpe os med at forstå hvad der skal til og få gjort de rigtige ting
- Vi har forsøgt før, men er ikke lykkedes hermed i tilstrækkelig grad, vi får travlt med andre ting og taber fokus i realiseringen heraf
- Vi ved godt hvor vi vil hen, men vi har ikke værktøjerne til at understøtte salget og realiseringen af den ønskede adfærd.
Få mest mulig ud af jeres tid og indsats ...
Sparringen med mig sikrer at alle ovennævnte udfordringer løses under et.
- Jeg fungerer som den nødvendige ekstra ressource i perioder og den der konkret sætter forandringen i proces og system. Hvad enten man bare skal blive bedre til at udnytte eksisterende systemer, eller har brug for helt nye.
- Jeg er samtidig “bussemanden” der både kan stille de nødvendige spørgsmål og sikrer klare svar herpå (f.eks. formulering af definitioner og processer)
- Og sidst men ikke mindst, så er jeg den eksterne konsulent, der kommer tilbage i organisationen over tid, for at sikre opfølgning, videreudvikling og fastholdelse af fokus på den ønskede styrkelse af salget.
Du kan læse mere om min profil her.
Tilpasset jer og jeres behov ...
Behovet for sparring svinger naturligvis afhængigt af opgavens størrelse og indsats over tid. Er der tale om et del-projekt med fokus på optimering af fødekanalen til salget eller udvikling af et nyt koncept for håndtering af ABC-kunder hos jer. Eller handler det om en mere grundlæggende optimering af hele salgskæden og brug af eksisterende eller ny CRM-løsning.
Indsatsen vil dog typisk inkludere forskellige former for sparring:
- Workshops med salgsorganisationen samlet, hvor vi arbejder med konkrete aktiviteter, salgstræning mv.
- Arbejdsmøder med ledergruppe (f.eks. topleder og salgsleder) hvor vi taler om ønsket adfærd, koncepter, nye indsatser
- Dialog med salgsleder – på møder, telefon og mail – med fokus på status, opfølgning og næste skridt
- Individuel sparring med sælgere som er udfordret af elementer i forandringen (ex. planlægning af tid, forberedelse/gennemførsel af salgsbesøg, kanvas-aktiviteter med fokus på nysalg, brug af CRM, mv.
Nogle af mine kunder bruger et begrænset antal timer herpå, måske kun 20-40 timer over et års tid og fordelt på 6-8 arbejdsmøder med en salgschef. Andre bruger flere timer, især der hvor der skal holdes flere workshops, måske med flere salgsteams, følges op på flere salgsledere, laves en egentlig kravspecifikation på CRM, rulles ud i flere lande mv.
Kontakt mig – hvis du vil hører mere om hvordan jeg kan hjælpe med at udvikle jeres salg og brug af CRM. Sikrer jer at I fremover kommer til at arbejde endnu mere målrettet, effektivt og gennemsigtigt med salget.
Eller læs mere om min 5-punkts-model til at sikre at I får trykket på de rigtige knapper i jeres proces …