Potentialet

Sidder I på en guldmine hos jer …

Kan du genkende dette fra din hverdag i salget:

  • I ikke et klart billede af hvilke lead kanaler I anvender og hvor mange leads de genererer
  • I har ikke et samlet overblik over alle leads og status/temperatur på dem, endsige hvor mange leads I rent faktisk taber på gulvet
  • Jeres pipeline er ikke opdateret med alle salgsmuligheder/tilbud, ligesom kvalitetet og opfølgningen på den enkelte salgsmulighed er for dårlig
  • Jeres kunder – tidligere, nuværende, de helt nye – “drukner i systemernes dyb” uden at I får  udvist en systematisk interesse for mersalgsmulighederne hos dem.

Hvis du kan det, altså se jer selv i en eller flere af disse observationer, så er det mit bud at I har et godt potentiale for at sælge mere … 

En forventning der også bygger på at jeg over de sidste 10 år har analyseret på mere end 2.000 virksomheders salgskæder. 9 ud af 10 virksomheder har et betydeligt potentiale for at styrke salgskæden og sælge mere.

Vil du gøre noget ved det hos jer ...?

Jeg møder ofte salgsledere og sælgere der ved de kan gøre det bedre. At de kan sælge mere med de samme ressourcer, bruge tiden mere effektivt. F.eks. ved at stramme op på processerne, spørge mere ind til kunder og leads, styrke anvendelse af data og systemer, prioritere opgaverne anderledes, få mere ud af mindre. 

Men et mix af travlhed i deres hverdag, manglende indsigt i hvor meget de rent faktisk tabes på gulvet og så alle de ting de kan gøre noget ved, bliver desværre alt for ofte omsat til en brandærgerlig accept af tingenes tilstand.

De er med god grund usikre på:

  • Hvad der skal til for at motivere og forankre ny adfærd
  • Hvordan de får sat de rigtige ting i gang i den rigtige rækkefølge
  • Hvor meget tid og hjerteblod det vil kræve af dem at følge op og holde snuden i sporet, bare realisere de lavt hængende frugter.

… så man reelt lykkes med at sælge mere uden at skulle løbe stærkere af den grund! 

Mange vælger desværre at fortælle sig selv og hinanden at det jo går meget godt endda. Man fortsætter med at gøre som man plejer og imens koster de svage led i salgskæden hver dag virksomheden tabt omsætning.

Jeg har gennem mere end 50 projekter med fokus på optimering af salgskæder og brug af CRM, udviklet en metode og en værktøjskasse som kan løfte salget betydeligt. Metoden er hverken lang, besværlig eller dyr. På få uger, og med en begrænset indsats, kan både salgsledelse og sælgere være et helt andet sted …!

85 % kender ikke lønsomheden på deres leadkanaler (LM-analysen ´14)

81 % kan ikke se, om sælgerne får leveret nok leads til at opbygge en stor nok pipeline

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close