Salgskæde-analysen

På 12 min. kan I tage det første lange skridt ...

Analysen afdækker hvor en virksomhed har stærke og svage led i sin salgskæde. Skaber et første billede af hvor stort et potentiale man går glip af ved ikke at udvikle på de svage led.

Fakta om salgskæde-analysen:

  • Det er helt gratis og uforpligtigende at få en salgskæde-analyse
  • Jeg har gennemført mere end 350 salgskæde-analyser de sidste 7-8 år
  • Analysen består af 6 kategorier med i alt 36 spørgsmål
  • De sidste 100 virksomheder har i gennemsnit brugt ca. 12 min. på at besvare deres analyse
  • Inkluderer 4-6 grafiker som identificere jeres stærke og svage led, potentialet for forbedring, samt 3 gode råd til hvad I kan gøre bedre
  • Grafikerne indeholder samtidig et benchmark op mod andre 100 virksomheder der har svaret på analysen.

På feedback-møde og i præsentationen får virksomheden værdifuld inspiration for eksempel til at styrke sin fødekanal til salget. Hvad skal man f.eks. konkret gøre for at få bedre styr på sine primære lead kanaler og den vigtige håndtering og kvalificering af leads.

Klar til en gratis øjenåbner …

En enkelte besvarelse udgør ikke i sig selv en objektiv analyse af hvor stærk en virksomheds salgskæde er. Men den er et fantastisk udgangspunkt for en dialog med mig om hvor man gør det godt og hvor man kan gøre det bedre. Sammen ”tuner” vi os ind på hvor I med fordel skulle prioritere en indsats og hvad I kan forvente at få ud af denne.

Sådan kommer I igang med en salgskæde-analyse:

  • I beder mig om at sende jer et link til analysen
  • En eller flere personer besvarer sammen analysen
  • Jeg analyserer på data og danner 4-6 grafiker med kommentarer til
  • Vi holder et feedback-møde hos jer af ca. 1,5 times varighed (også gratis)
  • Efterfølgende får I præsentationen tilsendt inklusive de 3 gode råd til hvad I selv kan gøre nu og her for at løfte jeres salg.

Uden enighed forandrer I ingenting ...

Som en del af en udvikling af salget og salgsorganisationen kan I også få sendt individuelle links til alle jeres sælgere.

Analysen vil så udover et gennemsnit af samtlige besvarelser, så også afspejle hvor man er enige og uenige om hvor godt man gør det ned gennem salgskæden. Selv om personer i et team har arbejdet tæt sammen i mange år, er der ofte store forskelle, f.eks. på hvor proaktiv man opfatter sig selv i hverdagen over for kunderne. 

Dialogen herom er det næste vigtige skridt i retning af at kunne skabe en reel forandring. Virksomheden involverer og motiverer sine medarbejdere, samtidig med at man sammen med mig skaber et fælles billede af hvor man kan gøre det bedre og konkret hvad der skal til af ny adfærd, nye indsatser, nye processer/best practises, bedre værktøjer og data mv. for at realisere potentialet. 

En flerbruger-version af salgskæde-analysen kræver noget mere arbejde fra min side af og gør samtidig også at feedback-mødet mere antager karakter af en workshop eller et arbejdsmøde. Denne ydelse kan jeg derfor desværre ikke tilbyde gratis, men hvis I køber en workshop hos mig kan salgskæde-analysen indgå heri til en meget fordelagtig pris.

Kontakt mig hvis du gerne vil modtage et link til din personlige salgskæde-analyse eller er interesseret i mere information om en flerbruger-version …

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close