Sælg mere med CRM

– 5 ting du ikke kan undvære og 10 fejl du ikke må begå!

Jeg skriver på en bog med ovennævnte arbejdstitel.

De fleste virksomheder sælger ikke det de kunne sælge, fordi de ikke har et ordentligt salgsværktøj. Mange har forsøgt sig med CRM – men aldrig rigtig fået succes hermed.

Det er der to årsager til: 1). De har ikke defineret hvad er det helt konkret er CRM skal hjælpe dem med og hvilke krav det stiller om ændret adfærd i salget, og 2). de der har implementeret CRM, har ikke taget opgaven alvorligt nok, hverken før, under eller efter, og sikret en løsning, der giver reel værdi til sælgere og salgsledere.

Det koster på salget fordi:

  • Fødekanalen til salget ikke er stærk nok
  • Pipelines kvalitet er svag og svær at gennemskue
  • Mange af de eksisterende kunder får lov at sejle deres egen sø
  • Sælgerne ikke er gode nok til at kvalificere og følge op.

Vil du gerne have yderligere inspiration, så er der her to links til artikler der sætter scenen både for bogen og for seminarer (19.9 og 5.11.19) hos DI Handel:

Artikel 1: Få effektive salg med CRM

Artikel 2: Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå) 

Som en del af bogen inddrager jeg 8 kundecases og jeg er i gang med at gennemføre ca 35 interview med topledere, salgsledere og sælgere hos dem. For at få de mennesker frem i bogen som skal bruge CRM og de muligheder og udfordringer de oplever i processen …!

 

Bøger

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close