Kundeemner fortjener større opmærksomhed
… eller har du talt med dine kundeemner idag? (klip fra artikel)
Det spørgsmål stiller partner Niels Holme, TheLeadCompany, efter at have set resultaterne af analysen “virksomhedernes salgspipeline“
– Ud fra analysens hovedkonklusioner, burde jeg måske have erstattet “talt med” med det endnu mere kritiske “har du tænkt på”. For det er virkelig interessant at virksomheder med en klar strategi og IT-værktøjer har otte procent større succes med at konvertere kundeemner til kunder. Det kan blive til rigtig mange penge på bundlinjen.
– Selv om det er indlysende, at fokus og systematik er væsentlige elementer i en salgs- og marketingsafdelings med at forvandle sten til brød, så rører analysens konklusioner ved en fundamental problemstilling hos mange virksomheder.
– Det er katastrofalt, at kun 37% af lederne ved, hvor mange kundeemner der er en forudsætning for at nå salgsbudgettet. Kundeemnerne er virksomhedernes tredjevigtigste eje – efter medarbejderne og eksisterende gode kunder, og er en helt afgørende forudsætning for at virksomhederne kan vokse.
Læs artiklen her i InBusiness (s. 16-17)
Vil I gerne vide mere om hvordan I kan arbejde med jeres kundeemner?
Så kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe jer til at opbygge en styrket fødekanal til jeres sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.
I kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse. Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!
Flere artikler
Få effektive salg med CRM
Få effektive salg med CRM Virksomhederne bør udvikle deres salg ved at give deres sælgere de rette kompetencer, værktøjer og
Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå)
Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå) Får du brugt dit CRM-system til at løfte salget til
Teknologistærke virksomheder er ofte svage – på salget!
Teknologistærke virksomheder er ofte svage – på salget! Mennesker med stor viden om teknologi – ofte ingeniører – er en
Manglende Lead Management koster millioner
Manglende Lead Management koster millioner Vi ved fra vores analyser, at 9 ud af 10 virksomheder taber rigtig mange leads
Strategi er succes
Strategi er succes Tre ud af fire danske virksomheder har ingen eller en uklar strategi for lead management, og det koster
Hvor meget går I glip af i jeres leadkanaler?
Virksomhederne ved de går glip af et stort potentiale de ved bare ikke hvor meget! Uddrag fra artikel i Markedsføring
Det handler om viden
Det handler om viden Forestil dig, at du som salgs- og marketingschef sætter dig ind i et cockpit og her
Kundeemner fortjener større opmærksomhed
Kundeemner fortjener større opmærksomhed … eller har du talt med dine kundeemner idag? (klip fra artikel) Det spørgsmål stiller partner
Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg
Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg (klip fra artikel) – Virksomhederne skal vide, hvilke leadkanaler, der giver dem mest
Er lead kanalerne “kampklare”?
Er lead kanalerne “kampklare”? Det korte svar er NEJ SLET IKKE og det påvirker i høj grad mange virksomheders muligheder