Virksomhederne ved de går glip af et stort potentiale
de ved bare ikke hvor meget!
Uddrag fra artikel i Markedsføring hvor Christian Weis Højfeldt, ceo hos AlfaPeople, fortæller om fokus i arbejdet med at optimere sine lead kanaler i en svær tid.
Stifter og direktør Christian Weis Højfeldt har opbygget gazelle virksomheden Alfapeople. De gode tider skabte stor travlhed og der var ingen grund til at bruge tid på at med leadkanaler, når kunderne næsten dukkede op af sig selv og var relativt lette at lukke.
Som så mange andre oplevede AlfaPeople krisen fra den hårde side, kunderne kom ikke længere i samme antal, konverteringsraterne faldt og lukketiderne blev markant længere. Derfor påbegyndte AlfaPeople arbejdet med at optimere leadkanaler og herigennem skabe en stærkere og sundere fødekanal til sælgerne. Den sene start betød en tid med stor usikkerhed i de realiserede tal og pipeline.
Efter kort tid, kunne AlfaPeople se gevinsterne, Christian Weis Højfeldt fortæller:
- “Vi har strømlinet håndteringen af leads og implementeret en ny rolle som lead kanal ansvarlig, som måles på, hvad den enkelte lead kanal bidrager med til pipeline. I forlængelse heraf har vi arbejdet med at blive bedre til at nedbryde og koble f.eks. salgsmål og mål for lead kanal volumen tæt sammen.”
- “I dag bruger virksomheden ikke længere penge på lead-kanaler, uden at der først er lavet en konkret business case, der sikrer, at fokus, ansvar, aktiviteter og forventninger er knivskarpt defineret.”
Vil I gerne vide hvor meget I går glip af hos jer??
Så kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe jer til at opbygge en styrket fødekanal til jeres sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.
I kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse . Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!
Flere artikler
Få effektive salg med CRM
Få effektive salg med CRM Virksomhederne bør udvikle deres salg ved at give deres sælgere de rette kompetencer, værktøjer og
Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå)
Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå) Får du brugt dit CRM-system til at løfte salget til
Teknologistærke virksomheder er ofte svage – på salget!
Teknologistærke virksomheder er ofte svage – på salget! Mennesker med stor viden om teknologi – ofte ingeniører – er en
Manglende Lead Management koster millioner
Manglende Lead Management koster millioner Vi ved fra vores analyser, at 9 ud af 10 virksomheder taber rigtig mange leads
Strategi er succes
Strategi er succes Tre ud af fire danske virksomheder har ingen eller en uklar strategi for lead management, og det koster
Hvor meget går I glip af i jeres leadkanaler?
Virksomhederne ved de går glip af et stort potentiale de ved bare ikke hvor meget! Uddrag fra artikel i Markedsføring
Det handler om viden
Det handler om viden Forestil dig, at du som salgs- og marketingschef sætter dig ind i et cockpit og her
Kundeemner fortjener større opmærksomhed
Kundeemner fortjener større opmærksomhed … eller har du talt med dine kundeemner idag? (klip fra artikel) Det spørgsmål stiller partner
Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg
Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg (klip fra artikel) – Virksomhederne skal vide, hvilke leadkanaler, der giver dem mest
Er lead kanalerne “kampklare”?
Er lead kanalerne “kampklare”? Det korte svar er NEJ SLET IKKE og det påvirker i høj grad mange virksomheders muligheder