Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg
(klip fra artikel)
– Virksomhederne skal vide, hvilke leadkanaler, der giver dem mest værdi for pengene, og fravælge dem, der leverer røde tal på bundlinjen, mener direktør Niels Holme, TheLeadCompany
– Leadkanalerne er virksomhedens fødekanaler til en større og bedre pipeline. Nogle virksomheder tror, at fordi de måler på responsen af den enkelte kampagne, så har de styr på sagerne. Men det har de oftest ikke, konstaterer Niels Holme.
– 71 pct. kender ikke værdien af det enkelte lead, og 69 pct. aner ikke, om de leadkanaler, de anvender, er dem, der giver dem mest værdi for pengene.
Har jeres leadkanaler røde tal på bundlinjen?
– Når vi tester en virksomheds leadkanaler, har flere typisk røde tal på bundlinjen, mens andre bidrager begrænset. For mange er det lidt af en aha-oplevelse at se, hvor forskellige tallene er, og dernæst diskuterer, om det er forkerte leadkanaler eller forkert brug af disse, der er årsagen til det begrænsede udbytte.
Læs mere ved at klikke på artiklen til højre.
Vil I gerne vide mere om hvordan I kan styrke jeres nysalg?
Så kontakt os for et inspirationsmøde om hvordan vi kan hjælpe jer med at teste jeres leadkanaler og på den baggrund opbygge en styrket fødekanal til jeres sælgere – en ægte vækstmotor – og dermed skabe en positiv sneboldeffekt i hele din salgskæde. Med bedre møder, højere konverteringsrater, kortere lukketider og en stærkere pipeline.
I kan også få et samlet billede af styrken i jeres salg ved at besvare vores online Salgskædeanalyse. Det tager kun 10-15 min. og omfatter gratis og helt uforpligtigende feedback!
Flere artikler
Få effektive salg med CRM
Få effektive salg med CRM Virksomhederne bør udvikle deres salg ved at give deres sælgere de rette kompetencer, værktøjer og
Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå)
Sælg mere med CRM (4 fejl du ikke må begå) Får du brugt dit CRM-system til at løfte salget til
Teknologistærke virksomheder er ofte svage – på salget!
Teknologistærke virksomheder er ofte svage – på salget! Mennesker med stor viden om teknologi – ofte ingeniører – er en
Manglende Lead Management koster millioner
Manglende Lead Management koster millioner Vi ved fra vores analyser, at 9 ud af 10 virksomheder taber rigtig mange leads
Strategi er succes
Strategi er succes Tre ud af fire danske virksomheder har ingen eller en uklar strategi for lead management, og det koster
Hvor meget går I glip af i jeres leadkanaler?
Virksomhederne ved de går glip af et stort potentiale de ved bare ikke hvor meget! Uddrag fra artikel i Markedsføring
Det handler om viden
Det handler om viden Forestil dig, at du som salgs- og marketingschef sætter dig ind i et cockpit og her
Kundeemner fortjener større opmærksomhed
Kundeemner fortjener større opmærksomhed … eller har du talt med dine kundeemner idag? (klip fra artikel) Det spørgsmål stiller partner
Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg
Toplinjen svækkes af manglende fokus på nysalg (klip fra artikel) – Virksomhederne skal vide, hvilke leadkanaler, der giver dem mest
Er lead kanalerne “kampklare”?
Er lead kanalerne “kampklare”? Det korte svar er NEJ SLET IKKE og det påvirker i høj grad mange virksomheders muligheder